Fitxa

  • Matrícula: B-6983-FU.
  • Marca: Pegaso.
  • Carrosseria: Noge.
  • Model: 6038 (sèrie 7000-7111). Anomenat oficialment “Bus Barcelona”.
  • Entrada en servei: 1983.
  • Any de finalització de servei: 1999.
  • Retirat de TMB: 2001 (cedit al Museu del Transport de Catalunya de Castellar de n’Hug).
  • Any de recuperació a TMB: 2006 (va tornar a ser propietat de TMB).

Resum

A finals dels anys setanta, la necessitat de renovar la flota d’autobusos Pegaso 6035 i de donar un fort impuls al transport públic va determinar la creació d’un nou tipus d’autobusos, més adaptats a les necessitats de Barcelona. L’any 1978 es va presentar al saló Expomòbil 78 el model 6038, amb una sèrie d’innovacions, com ara la supressió dels reflexos als vidres davanters gràcies a la seva curvatura, l’atenció especial al disseny de la col·locació dels comandaments, els seients anatòmics i les àmplies finestres. Aquest prototip va entrar en servei el 31 de juliol del 1978 i va circular de prova fins al 1980.

Aquell any es va presentar finalment de manera oficial el model Pegaso 6038, també anomenat “model Bus Barcelona”, amb només dues portes (davantera i central) i un concepte més modern de carrosseria. Pintats de color vermell i crema, tenien portes d’una sola fulla i una plataforma sense seients davant la porta central. Aquest model va arribar a tenir més de 400 unitats (construïdes entre els anys 1980 i 1983) i una bona prova dels seus resultats excel·lents són els nombrosos exemplars que encara circulen avui a països com Cuba, el Salvador, etc., donats per TMB.

L’autobús núm. 7092, que va començar a circular l’any 1983 (va ser matriculat el 6 juliol), el va construir l’empresa ENASA dins del model Pegaso 6038 i va ser carrossat per Noge a Arbúcies. Pertany a la sèrie 7000 i durant prop de dues dècades va circular per diverses línies. El juny del 1999 es van donar de baixa els últims 14 vehicles d’aquesta sèrie. L’any 2001, TMB cedeix aquest autobús, juntament amb el núm. 7000, al Museu del Transport de Catalunya de Castellar de n’Hug. Mentre va ser propietat del museu, es va restaurar i estava previst utilitzar-lo com a cotxe exposició. El 2006, un cop tancat el museu, l’autobús va tornar a mans de TMB.

Tornar a dalt