Et trobes a:
Activitats per a escoles
Activitats i dossiers pedagògics adreçats als diferents cicles educatius.
Oferim activitats educatives dirigides als centres d’ensenyament reglat, que inclou educació especial, educació infantil (de 3 a 6 anys), educació primària (de 6 a 12 anys), educació secundària obligatòria o ESO (de 12 a 16 anys), batxillerat (de 16 a 18 anys), formació professional (de 16 a 18 anys) i universitats.
També oferim activitats dirigides a col·lectius que integren la nostra societat i que mereixen una atenció especial, mitjançant centres de dia, centres d’acollida, ONG, escoles d’adults, fundacions de persones amb discapacitats, casals, etc.
Les nostres activitats són totalment gratuïtes. Per fer una reserva, cal enviar un correu electrònic a tmbeduca@tmb.cat o trucar al 93 298 74 02.
Vídeo de presentació de les activitats de TMB Educa
TMB es mou per l’educació
Activitat d’interès social adreçada a alumnes de segon cicle d’ESO (de 14 a 16 anys) amb risc de fracàs escolar. Té per objectiu motivar-los perquè no abandonin els estudis i segueixin amb la formació professional com a alternativa per integrar-se a la societat.
TMB es mou per l’educació especial
Activitat adreçada a alumnes d’educació especial de segon cicle d’ESO (de 14 a 16 anys). Per les seves característiques, els estudis representen un gran esforç per a aquests joves i hi ha moltes probabilitats que els abandonin. El taller té per objectiu motivar-los perquè continuïn amb la seva integració social.
I tu, com et mous?
Activitat adreçada a alumnes de segon cicle d’ESO (de 14 a 16 anys) dels quals hi ha constància del seu comportament incívic.
Després d’analitzar l’ús poc respectuós de les instal·lacions i dels diferents mitjans de transport públic, TMB presenta una proposta per demanar la col·laboració dels usuaris per buscar conjuntament maneres de transformar la relació entre l’espai públic i la ciutadania. L’objectiu és sensibilitzar els alumnes en una utilització del transport i dels espais més adequada.
El teu bus
Activitat adreçada als alumnes d’educació especial. Visita a la cotxera d’Horta o de Ponent. L’objectiu d’aquesta activitat és oferir la possibilitat de conèixer els elements que componen un autobús, principalment els que serveixen per aportar seguretat i comoditat a l’usuari. També es treballen les normes de convivència.
Els més petits van a l’estació de metro
Activitat adreçada als alumnes d’educació infantil i del cicle inicial d’educació primària. Mitjançant una visita guiada a una estació de metro propera al centre educatiu (triada pels mestres), els alumnes coneixen el funcionament d’una estació i el seu entorn.
Què hi ha a l’estació?
Activitat adreçada al cicle mitjà d’educació primària. Mitjançant una visita guiada a una estació de metro propera al centre educatiu (triada pels mestres) els alumnes coneixen el funcionament d’una estació i el seu entorn.
24 hores en autobús
Activitat adreçada als alumnes de cicle superior d’educació primària. Es tracta d’una visita guiada a la cotxera de bus d’Horta. L’objectiu de l’activitat és conèixer el funcionament general de la xarxa d’autobusos. Es dóna una importància especial a les tasques que s’han de dur a terme a causa del vandalisme i dels comportaments inadequats d’alguns usuaris.
Visita al Centre de Control de Metro
Activitat adreçada als alumnes de primer i segon cicle d’educació secundària obligatòria (ESO). Mitjançant una visita guiada al Centre de Control de Metro, els alumnes coneixen de manera general el funcionament d’aquest centre i la importància que té en la seguretat i la regulació dels intervals de pas dels trens.
- Descarrega el dossier d’aprenentatge en PDF [PDF: 646 KB]
- Descarrega el dossier de reforç en PDF [PDF: 1453 KB]
Visita al Centre de Regulació del Trànsit
Activitat adreçada als alumnes de primer i segon cicle d’educació secundària obligatòria (ESO). Mitjançant una visita guiada al Centre de Regulació del Trànsit els alumnes coneixen de manera general el funcionament del centre de control de la xarxa d’autobusos i la seva importància en la seguretat i la regulació dels intervals de pas.
- Descarrega el dossier d’aprenentatge en PDF [PDF: 789 KB]
- Descarrega el dossier de reforç en PDF [PDF: 1463 KB]
Visitem la cotxera de metro
Activitat adreçada als alumnes d’educació secundària. Amb una visita guiada a la cotxera de metro de Sant Genís, els alumnes s’acosten al funcionament de la xarxa de metro i a tot el que es fa en una cotxera. Es dóna una importància especial a les tasques que s’han de dur a terme a causa del vandalisme i dels comportaments inadequats d’alguns usuaris.
Noves energies i transports
Activitat adreçada als alumnes de batxillerat i cicles formatius. Amb la visita guiada a la cotxera de bus de la Zona Franca, els alumnes adquireixen consciència de la importància del transport públic per garantir una mobilitat sostenible i segura. A més, coneixen l’esforç que fa TMB en la cerca d’energies alternatives.
Anem a Montjuïc amb transport públic
Activitat adreçada als alumnes dels cicles mitjà i superior d’educació primària. Mitjançant una visita guiada al funicular i el telefèric de Montjuïc, els alumnes coneixen el funcionament d’aquests mitjans de transport singulars i el servei que ofereixen a la ciutat.
TMB, a prop teu
Activitat adreçada al primer i el segon cicle d’educació secundària obligatòria (ESO). Els alumnes aprenen a cercar un itinerari amb transport públic mitjançant les noves tecnologies. També analitzen la influència del transport públic en l’evolució de les ciutats de l’àrea metropolitana de Barcelona.
Un passeig per la història del transport públic
Activitat adreçada als alumnes de batxillerat i cicles formatius. La visita guiada fa un recorregut pels més de cent anys d’història del transport públic de Barcelona. Inclou una visita a un autobús antic i a la cotxera del Triangle, on també hi ha un dels primers metros que van circular per la ciutat.
Coneixem les línies automàtiques
Activitat adreçada als cicles mitjà i superior d'educació primària. En una visita guiada a una estació de metro que estigui automatitzada els alumnes coneixen el funcionament, l'entorn i els elements existents.