Exposició QUINCE, a través de la mirada d’una generació

La Fundació Street Child dona visibilitat a les vides d’infants que sobreviuen en condicions terribles arreu del planeta.

Quan: 06.09.2024 a 31.10.2024

On: Espai Mercè Sala - Fundació TMB

Accés: Entrada gratuïta*

*Validant el títol de transport

La Fundació Street Child España i la Fundació TMB presenten l'exposició de fotografia QUINZE: A través de la mirada d'una generació a l'Espai Mercè.

Aquesta exposició és un projecte de fotografia participativa realitzada amb la col·laboració de fotògrafs locals de Bangla Desh, Nepal, Nigèria, Ucraïna i Uganda, que van dirigir tallers de creació fotogràfica amb joves de 15 anys en això racons tan particulars i complexos del món. Des de zones de conflicte actiu i camps de refugiats, fins a comunitats remotes, aquesta exposició explora allò que significa tenir 15 anys en contextos dràsticament diferents.

L'origen d'aquesta exposició es basa en un reeixit projecte pilot de fotografia participativa de la Fundació Street Child en col·laboració del fotògraf i cineasta independent nigerià Nelson Apochi Owoicho, que tenia com a objectiu apoderar i inspirar nenes en risc d'abandonar l'escola a Nigèria. Posteriorment, a cadascun dels països, Street Child va treballar amb fotògrafs i socis locals per organitzar tallers de fotografia participativa amb joves de 15 anys. Juntament amb els programes educatius de la fundació a aquestes comunitats, la formació els va brindar l'oportunitat d'expressar-se a través de la creativitat.

El valor afegit d'aquesta exposició rau en l'oportunitat d'oferir als nens, nenes i joves, que són el motor de canvi i la raó principal de l'existència de Street Child, una eina expressiva i un espai segur per explicar les vostres pròpies històries. Alhora, se subratlla la importància de la seva educació per al seu desenvolupament personal i el de les seves comunitats.

Amb aquesta proposta, la Fundació TMB dona a conèixer la tasca d’una entitat social que està desenvolupant projectes de cooperació i desenvolupament, alineant-se amb el projecte TMB Solidari i, a més a més, ho fa posant el focus en l’educació d’infants i adolescents, en la línia del projecte TMB Educa.