Tramvia LV2
Fitxa:
- Fabricant: Girona
- Dimensions:
- Amplada: 2,00 m
- Alçada: 3,59 m
- Longitud: 8,90 m
- Entrada en servei: 1899
- Adaptat a vehicle auxiliar: Tranvías de Barcelona, SA, 1952
- Retirat de la circulació: 1971
Història:
Amb l’arribada de l’electricitat a les línies de tramvia el 1899 van començar a circular per Barcelona uns vehicles coneguts amb el nom de cadeners. Aquests tramvies van ser la sèrie més nombrosa que ha tingut la ciutat. A partir de la dècada del 1940 alguns cadeners es van adaptar per funcionar com a remolcs i d’altres es van reconvertir en vehicles auxiliars. Aquest és el cas del vehicle auxiliar LV2, que, després d’haver estat prestant servei de viatgers des del 1899, el 1952 va ser transformat i reutilitzat a la xarxa de tramvies com a vehicle de manteniment de les vies fins al 1971.
Donant servei d’una manera o una altra, l’LV2 va estar circulant setanta-dos anys. I és que els cadeners van ser uns vehicles molt sòlids, amb una potència de 20,8 CV, amb un motor de 15,4 kW molt resistent i amb components que s’avariaven poc, i que, quan ho feien, s’arreglaven a les cotxeres de la companyia, de manera que hi havia una gran especialització en la secció de tallers. Aquest coneixement tan artesanal dels vehicles va permetre que molts cadeners no anessin a parar al desballestament i fossin reutilitzats. Als tallers es feia el muntatge dels vehicles nous, les reparacions, les reconstruccions, les adaptacions que modernitzaven la flota, el desballestament de vehicles molt malmesos, l’aprofitament de peces per a les reparacions, l’adaptació de vehicles de via ampla a via estreta i viceversa, l’adaptació a la xarxa dels vehicles importats, la transformació de tramvies antics en remolcs per als nous o en vehicles auxiliars...El tramvia LV2 és l’exemple de la mestria a la qual van arribar els treballadors dels tallers de Tramvies de Barcelona.
El model LV2 no va deixar de circular per problemes del vehicle, sinó perquè la seva funció va deixar de tenir sentit quan el 1971 va deixar de funcionar la darrera línia de l’antiga xarxa tramviaire.