TMB Educa participa en el Dia Mundial sense Cotxes

Oferim activitats infantils a Badalona durant la jornada

Quan: 21.09.2024 a 21.09.2024

On: Badalona

El 21 de setembre TMB Educa  participarà a la jornada del Dia Mundial sense Cotxes a Badalona amb l'exposició d'un autobús d'hidrogen i l'organització de diversos tallers infantils. Aquesta jornada es celebra en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible.

El proper dissabte, de 12 a 20 hores, en el carrer Francesc Layret (entre els carrers de Francesc d'Assís i l'avinguda del President Lluís Companys) s'hi podran trobar aquestes i altres activitats com espectacles, tallers o una fira entitats.

El Dia Mundial sense Cotxes té per objectiu posar de manifest la necessitat de reduir la presència dels vehicles contaminants a la ciutat per millorar la qualitat de l'aire i reduir el soroll, tot recuperant els carrers com a espais per a la ciutadania.

TMB Educa amb la mobilitat sostenible

A través del projecte TMB Educa, la Fundació TMB desenvolupa diverses accions amb l’objectiu d’impulsar l’educació de les noves generacions en una veritable cultura de la mobilitat sostenible.

A més del programa d’activitats formatives que ofereix tant per a escolars com per a diversos col·lectius, TMB Educa vetlla per estar present en les celebracions més importants de Barcelona i la seva área metropolitana on la mobilitat n’és protagonista.

Exposició fotogràfica Un mar obert a tothom

Reflexionem sobre els oceans a l’Espai Mercè Sala.

Quan: 14.06.2024 a 05.09.2024

On: Espai Mercè Sala - Fundació TMB

Accés: Entrada gratuïta*

Validant el títol de transport

L’Espai Mercè Sala presenta, fins al 5 de setembre, una mostra de la Fundació Barcelona Capital Nàutica que repassa a través d’imatges la relació humana amb els oceans.

La mostra, impulsada per la Fundació Barcelona Capital Nàutica en col·laboració amb la Fundació TMB, exhibeix imatges que ens desperten preguntes sobre els oceans: com els vivim, els gaudim, els patim i els necessitem.

Les 25 fotografies proposen una reflexió sobre la relació que tenim amb el mar segons el lloc del món on hem nascut, des de diverses perspectives, i sobre la relació que tenim els éssers humans amb els oceans, amb una mirada artística i creativa. Els autors són fotògrafs aficionats i professionals que han compartit la seva visió única sobre el mar.
Amb el lema “Com seria un mar obert a tothom?”, la Fundació Barcelona Capital Nàutica va convocar un concurs internacional de fotografia que buscava la imatge més icònica sobre el que el mar significa per als humans. Va rebre més de 2.500 fotografies provinents de tot el món. A l’exposició de l’Espai Mercè Sala s’hi poden veure les fotografies finalistes.

Més informació sobre l’Espai Mercè Sala.

La Fundació TMB, alineada amb els valors de la Copa Amèrica

Entre el 22 d’agost i el 27 d’octubre, Barcelona serà la seu de la 37a edició de la Copa Amèrica de vela, la competició esportiva més antiga de la història i la més important del món de la nàutica esportiva.

Barcelona Capital Nàutica (FBCN) és una fundació pública que té com a missió impulsar Catalunya i Barcelona com a referents nàutics del món a través del desenvolupament de projectes en els eixos de la innovació i la sostenibilitat, l’educació, l’esport, l’economia blava i la cultura marítima. La FBCN ha tingut un paper clau en l’organització logística de la Conferència del Decenni de l’Oceà de les Nacions Unides i actualment, juntament amb els seu patrons, és seu amfitriona de la 37a Copa Amèrica, que tindrà lloc a Barcelona els mesos de setembre i octubre del 2024.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) treballa per a la consecució dels objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i per al programa d’acords voluntaris per a la reducció de les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic. Organitzem totes les activitats seguint els criteris de responsabilitat social i sostenibilitat.

Exposició QUINCE, a través de la mirada d’una generació

La Fundació Street Child dona visibilitat a les vides d’infants que sobreviuen en condicions terribles arreu del planeta.

Quan: 06.09.2024 a 31.10.2024

On: Espai Mercè Sala - Fundació TMB

Accés: Entrada gratuïta*

*Validant el títol de transport

La Fundació Street Child España i la Fundació TMB presenten l'exposició de fotografia QUINZE: A través de la mirada d'una generació a l'Espai Mercè.

Aquesta exposició és un projecte de fotografia participativa realitzada amb la col·laboració de fotògrafs locals de Bangla Desh, Nepal, Nigèria, Ucraïna i Uganda, que van dirigir tallers de creació fotogràfica amb joves de 15 anys en això racons tan particulars i complexos del món. Des de zones de conflicte actiu i camps de refugiats, fins a comunitats remotes, aquesta exposició explora allò que significa tenir 15 anys en contextos dràsticament diferents.

L'origen d'aquesta exposició es basa en un reeixit projecte pilot de fotografia participativa de la Fundació Street Child en col·laboració del fotògraf i cineasta independent nigerià Nelson Apochi Owoicho, que tenia com a objectiu apoderar i inspirar nenes en risc d'abandonar l'escola a Nigèria. Posteriorment, a cadascun dels països, Street Child va treballar amb fotògrafs i socis locals per organitzar tallers de fotografia participativa amb joves de 15 anys. Juntament amb els programes educatius de la fundació a aquestes comunitats, la formació els va brindar l'oportunitat d'expressar-se a través de la creativitat.

El valor afegit d'aquesta exposició rau en l'oportunitat d'oferir als nens, nenes i joves, que són el motor de canvi i la raó principal de l'existència de Street Child, una eina expressiva i un espai segur per explicar les vostres pròpies històries. Alhora, se subratlla la importància de la seva educació per al seu desenvolupament personal i el de les seves comunitats.

Amb aquesta proposta, la Fundació TMB dona a conèixer la tasca d’una entitat social que està desenvolupant projectes de cooperació i desenvolupament, alineant-se amb el projecte TMB Solidari i, a més a més, ho fa posant el focus en l’educació d’infants i adolescents, en la línia del projecte TMB Educa.